Hos Style of Beauty är det enkelt och tryggt att handla! Din nöjdhet är det viktigaste för oss och vi gör allt för att du ska känna dig välkommen och väl omhändertagen.

Butikens låga priser är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25 %. Reservation för eventuella prisfel.

Inga andra kostnader tillkommer inom Sverige. (Frakten är fri i Sverige)

För kunder utanför Sverige som inte är momsskyldiga (t.ex. utanför EU som Norge). Där dras momsen av i kassan. (Notera att en fraktavgift tillkommer utanför Sverige – hör av dig till oss på info@styleofbeauty.se.)

Kvalité till rätt pris är webbbutikens motto och genom mycket bra inköpskanaler hos stabila partners kan vi hålla fantastiskt låga priser på butikens alla smycken.

.

Vi erbjuder fraktfri leverans med PostNord inom Sverige med A-brev.

Vill du ha rekommenderat brev tillkommer den kostnaden enligt PostNords avgifter. Detta väljer du i Kassan.

Om du bor eller vill skicka utanför Sverige tillkommer en blygsam fraktavgift. Det syns när du kommer till Kassan.

Alla beställningar som görs är bindande. Personer under 18 år har inte rätt att beställa från Style of Beauty utan målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person eller företag.

Vid köp skickas inom ett dygn en orderbekräftelse till angiven e-post med information om din beställning. Kontrollera så att allt ser OK ut i orderbekräftelsen.

Om något är felaktigt på något sätt (felköp, fel uppgifter eller dylikt) – ta kontakt med oss direkt. I orderbekräftelsen finns ett unikt ordernummer som fungerar som referens.

PS
Om ingen orderbekräftelse mottagits kan detta bero på att mejlet fastnat i kundens spamfilter, alternativt att e-postadressen angetts inkorrekt i orderformuläret vid beställningstillfället.

  • Style of Beauty förbehåller sig rätten att neka ett köp.
  • Det är på köparens ansvar att se till att den adress som uppgivits vid beställningstillfället är korrekt.
  • Vi förbehåller oss rätten att en vara kan vara slutsåld. Skulle detta mot förmodan inträffa så hör vi av oss direkt.

Style of Beauty levererar till alla länder.  Fraktfritt inom Sverige och med en blygsam fraktavgift till övriga länder.

När betalningen kommit oss tillhanda skickar vi din vara omgående, senast nästa dag. Vi använder PostNord så du får oftast brevet till dagen därpå.

OBS! Enligt den nya postförordningen som gäller fr.o.m 2018 delar PostNord ut 1:a klassbrev inom två dagar till postnummerområden: 400 00-519 99, 820 00-889 99 och 890 00-989 99. Bor du inom dessa områden får du alltså räkna med att det tar två vardagar innan ditt paket kommer fram.


PAKET SOM INTE HÄMTAS UT

Har du ett levererat paket/rekommenderat brev som du inte hämtar ut, får du en påminnelse från Posten. Hämtar du inte ut det då skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 200 kronor för att täcka våra omkostnader. Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten.

För oss är det viktigt att du är nöjd med ditt köp så ångrar du dig eller behöver byta storlek! Här är viktig information:

Du har full ångerrätt (retur- och bytesrätt) inom 14 dagar från att du mottagit varan. Vi accepterar enbart returer av varor som är oanvända. Du får givetvis prova smycket, men inte nyttja varan utöver det. Du får heller inte klippa bort lappar eller etiketter.

Om du väljer att skicka tillbaka hela eller delar av din beställning står du själv för returportot. Tänk på att packa in paketet noggrant, du är ansvarig för transportrisken vid retur. Det innebär att du är ansvarig för varorna till dess att de har överlämnats till oss av Posten.

Notera! Är det fel på varan? Se vidare under REKLAMATION


Hur går det tillväga för retur när du Ångrar dig?

  1. Kontakta oss via mail: info@styleofbeauty.se och ange vad du vill returnera och var vi kan sätta in pengarna någonstans
    .
  2. Packa smycket/smyckena noga då du står för transportrisken och skicka det till:Style of Beauty
    by Solglimten
    Aftongatan 68
    589 53 Linköping

Tips: Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka det som postpaket istället för brev, då paket har kollinummer som går att spåra.

  1. Posta och direkt vi får in paketet så kontrollerar vi smycket. Finns inga skador så betalar vi tillbaka smyckeskostnaden direkt.

Hur går det tillväga för retur när vill Byta?

  1. Kontakta oss via mail: info@styleofbeauty.se och beskriv vad du vill byta från och till. Ange ditt namn och gärna order-och artikelnummer samt önskad vara samt storlek.
  2. Avvakta vårt svar innan du skickar så vi säkert har det du önskar i lager.
  3. När vi vet att varan finns så returnerar du smycket/smyckena. Packa noga då du står för transportrisken och skicka det till:Style of Beauty
    by Solglimten
    Aftongatan 68
    589 53 Linköping

Tips: Vill du vara helt säker på att din retur kommer fram så är det bäst att skicka det som postpaket istället för brev, då paket har kollinummer som går att spåra.

  1. Direkt vi får in paketet så kontrollerar vi smycket och skickar dig det nya.

Naturligtvis har du garanti på de produkter du köper hos Style of Beauty.

Om en vara är skadad eller defekt vid ordermottagandet så:

  1. Maila oss direkt med en beskrivning av felet och bifoga en bild på skadan. Inkludera även ordernummer, namn och telefonnummer.
    Returnera inte varan innan bekräftelse från oss.
  2. Invänta instruktioner från oss där bl.a adress för retur anges.
  3. Vid reklamation ber vi dig skicka varan till oss där vi ersätter dig för portokostnaden.
    Var noga när du packar då du har ansvar för transportskador tills vi fått varan till oss.
  4. När varan kommit till oss så skickar vi en ny till dig. Skulle varan vara slut så kontaktar vi dig och löser situationen.

Lite extra info kring reklamation (Konsumentköplagen) som sträcker sig förbi just när du fått din vara hittar du här nedan.

Viktigt att veta är att Reklamation gäller bara när det är fel på varan, inte t.ex. om smycket inte skötts på rätt sätt (duschats med, mekats med, tränats ofta med, diskats med osv).   Tänk på att handhavande kring smycken är viktigt! För att material ska hålla måste smycken vårdas lämpligt – se våra Skötselråd.

  • Säljaren är ansvarig för fel som fanns när köpet gjordes även om felet visar sig först senare.
  • Fel som visar sig inom sex månader från köpet anses vara fel som fanns när varan såldes, om säljaren inte kan bevisa annat.
  • Om felet visar sig senare är det köparen som ska bevisa att felet fanns när varan såldes. Det är inte fel på varan om den blivit sämre på grund av en olyckshändelse, vanvård eller onormal användning.
  • Köparen måste reklamera, det vill säga klaga på varan till säljaren, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd. Köparen ska meddela säljaren att det är fel på varan och vad som är fel.
  • Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att köparen upptäckt felet.

Vi arbetar hårt med att återge färgen så bra vi kan på de bilder vi har i webbshopen. Trots det kan vi inte garantera att färgåtergivningen på din datorskärm, mobiltelefon eller läsplatta stämmer överens med den exakta färgen på produkten.